Dzisiaj korzystając z pogody odwiedziłem jacht. Wykonałem pomiary paweży, kąta nachylenia kolumny przyszłego steru głębinowego względem dna. Zdemontowałem ster i wymontowałem z niego stalową płetwę. Nowa będzie wykonana ze sklejki dokładnie według oryginalnej.
Można już zamówić nowy ster z nierdzewki.
Zdemontowałem także pantograf, półkosze rufowe i drabinkę.
Mam dwa pytania do praktyków.
1. Czy płetwa z 10 mm sklejki wystarczy ?
2. Mam wątpliwości co do sposobu podnoszenia/opuszczania płetwy. Przewiduję kontrafał poprowadzony wewnątrz kolumny i zabezpieczony knagą samowypinającą.
Czy w przypadku sklejkowej długiej na prawie metr płetwy potrzebny będzie fał ?
Na mój rozum zwolnienie kontrafału powinno spowodować podniesienie płetwy przy pomocy własnej wyporności. Ale nie mam doświadczenia w tym względzie.
Można już zamówić nowy ster z nierdzewki.
Zdemontowałem także pantograf, półkosze rufowe i drabinkę.
Mam dwa pytania do praktyków.
1. Czy płetwa z 10 mm sklejki wystarczy ?
2. Mam wątpliwości co do sposobu podnoszenia/opuszczania płetwy. Przewiduję kontrafał poprowadzony wewnątrz kolumny i zabezpieczony knagą samowypinającą.
Czy w przypadku sklejkowej długiej na prawie metr płetwy potrzebny będzie fał ?
Na mój rozum zwolnienie kontrafału powinno spowodować podniesienie płetwy przy pomocy własnej wyporności. Ale nie mam doświadczenia w tym względzie.
Przebudowa Setki L - realizacja (częsć 1)« poprzednia | następna »Przebudowa Setki L - plany i wątpliwości ...... |
---|