SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Łódka Turystyczna ŁÓDKA TURYSTYCZNA 5

ŁÓDKA TURYSTYCZNA 5

Email Drukuj PDF

Witam wszystkich czytających
Jak widać tempo prac zwiększyłem robi sie ciepło za oknem ,a jeszcze mała przerwa mnie czeka
Nadbudówka  ruszona  nie wiem co napisać ,bo tak naprawdę to jak z cała łódką poszedłem na żywioł i no właśnie teraz już wiem że zrobiłbym inaczej ale cóż pierwsze śliwki robaczywki .
Konstrukcje zrobiłem z listew sosnowych łączonych na klej stodal plus śrubki nierdzewne całość dość mocno trzymała sie więc ogólnie byłem zadowolony .
Całość obiłem listwami frezowanymi na zakładkę, ogólnie nabrało trochę charakterku teraz zdejmę nadbudówkę wstępnie wyszlifuje i biorę się za daszek będzie z mahoniu jeszcze tyko nie wiem czy przepleść go świerkiem czy całość z mahoniu i tylko obwódkę z jasnego drewna

Pytanie - jaki dobry twardy lakier do pokładu?

2 pytanie jak położę na kadłub podkład z żywicy będę musiał w niektórych miejscach namalowac słoje jest ich mało ale przy klejeniu listewek zdaza się jakieś miejsce gdzie trzeba było zaszpachlować( nitki ale ja je widze i mnie denerwują) czym mogę zabarwić żywice?

Wiem że jak niektórzy to przeczytają to się postukają po głowie ,dla mnie jest to jednak normalka i bardzo często to się robi przy renowacji starych powierzchni okleinowanych, sosna to tylko pare kresek, więcej zabawy jest jak trafi sie korzeń czeczot czy inny palisander

 

poziomowanie

wstępna konstrukcja

dziś robione zdjęcie

jak wcześnie mówiłem będę starał sie zrobić większość sam i zacząłem kombinację z rolkami dziobową i rufową

no za wysoka, kańciasta ,mam nadzieje że góra jak dojdzie trochę powysuwam , pozaokrąglam to nabierze charakteru
Poprawiony: czwartek, 10 marca 2011 21:21  

Komentarze  

 
#1 struna59 2011-03-10 21:37
Witam . Pawle , czy kabina nie zasłoni pola widzenia ?Pozdrawiam.
 
 
#2 paweł p 2011-03-10 22:24
Zasłoni masz rację ale ta łódka tyle razy zmieniała się że no cóż jakieś kompromisy muszą być ,choć tak naprawde to charakterystyka zalewu gdzie będzie pływała pozwoliło mi na takie posunięcie (do najdalszego miejsca 20min ) silniki elek mają teleskopowy rumpel, do turystyki wodnej mam coś innego ,a to ma być łódka wędkarska
 
 
#3 Adam Kłoskowski 2011-03-10 23:20
Cytat:
no za wysoka, kańciasta ,mam nadzieje

Pawle - chwila prawdy nadeszła... Być może wygodnie , być może praktycznie ale spieprzyłeś piękną linię tej łódki...
No trudno muszę być brutalem i "tym paskudnym". To pudełko które zbudowałeś absolutnie nie pasuje do tej łodzi. :sad:
Czy nie powinna to być mała kabinka lub szkieletowe okna które w połączeniu z rozkładanym bimini (tentem - plandeczką) dawałyby podobnej wielkości kabinkę chroniącą przed deszczem i dającą te same możliwości co to pudełko...?
Paweł czy gdyby fortepian miał taki kształt zamiast swojego pięknego pudła rezonansowego byłby ładny?
Tak pięknie budowałeś, z takim dbaniem o szczegóły a tu taka buda... Rozbierz to i napisz szybko do Wojtka Kasprzaka aby Ci dorysował coś co będzie pasowało...
Wiem że jestem okropny bo Ty patrzysz na to zupełnie inaczej ale jak usłyszysz nad jeziorem : "patrz ktoś taką piękną łódkę zbudował a ten facio ją spieprzył tym pudłem..."

Co do lakieru na pokładzie - może najlepszy byłby Owatrol D1 + D2 doskonale zabezpieczy drewno.

Jeśli kadłub ma być pod przeźroczystym laminatem (a tak powinieneś zrobić) Wszelkie malowania słojów - musisz zrobić przed żywicowaniem. Później już nie zrobisz nic. Nawet jak zabarwisz żywicę rozjedzie Ci się ten rysunek i nie będzie ładnie.

Pozdrówki i trzymam kciuki za ładną nadbudówkę.
Adam
 
 
#4 paweł p 2011-03-11 20:49
WITAJ
Dzieki za konstruktywną krytyka,wole to niż łuda ,co do zwrócenia sie do kogos o zaprojektowanie nadbudówki to wybacz odpada próbowałem przez rok kogoś zainteresować
zaprojektowaniem łodzi nikt nie był zainteresowany ,więc postanowiłem że będzie to moja i tylko moja myśl i sam ją od początku do końca zrobię i przyjąłem zasadę od początku że nie będę traktował błędów jaki porażki tylko jako naukę ,jestem całkowitym laikiem jeśli przyjąć budowę łodzi więc z tym rozmieszczeniem przestrzennym pojawił sie kłopot ale on tylko wynika z braku doświadczenia które nabywam.
Dlatego też mysle że skończę tą nadbudówkę tak jak jest żeby być może w przyszłym sezonie zrobić cacuszko napisałem że nadbudówka będzie demontowalna a i tak będzie zimowała na stolarni . dziś oglądałem specjalnie pod tym kątem całość i wydaję mi się że nie jest tak żle ,nie ma burt pokładu a i dach zmieni wszystko wież mi że jak będzie wyglądało ohydnie będę pierwszy który ci przyzna rację ale jak wyjdzie na moje to potwierdzi sie stare przysłowie i tylko nie bierz je do siebie "robotę głupiemu pokazuje sie po skończeniu "
 
 
#5 Administrator 2011-03-12 09:34
Cytuję paweł p:
,co do zwrócenia sie do kogos o zaprojektowanie nadbudówki to wybacz odpada próbowałem przez rok kogoś zainteresować
zaprojektowaniem łodzi nikt nie był zainteresowany


Czyli trafiałeś do niewłaściwych ( czytaj wielkich i zadowolonych z siebie) ludzi...
Cytuję paweł p:
,więc postanowiłem że będzie to moja i tylko moja myśl i sam ją od początku do końca zrobię i przyjąłem zasadę od początku że nie będę traktował błędów jaki porażki tylko jako naukę ,jestem całkowitym laikiem jeśli przyjąć budowę łodzi więc z tym rozmieszczeniem przestrzennym pojawił sie kłopot ale on tylko wynika z braku doświadczenia które nabywam.

Dobre podejście do sprawy
Cytuję paweł p:
Dlatego też mysle że skończę tą nadbudówkę tak jak jest żeby być może w przyszłym sezonie zrobić cacuszko napisałem że nadbudówka będzie demontowalna a i tak będzie zimowała na stolarni .

Czyli w razie czego da się podziałać :-)
Cytuję paweł p:
ale jak wyjdzie na moje to potwierdzi sie stare przysłowie i tylko nie bierz je do siebie "robotę głupiemu pokazuje sie po skończeniu "


Nie obrażam się :D a przysłowie jest bardzo mądre życiowo i podoba mi się
Pawle mam nadzieję że się nie obraziłeś na mój komentarz. Po prostu kadłub zrobiłeś piękny, natomiast kabina - no ok obejrzymy jak będzie gotowa :-)
Trzymam kciuki
Pozdrówki
Adam
 
 
#6 Jędrek P. 2011-03-14 20:08
Paweł!!!!!!!
Litości!!!!!
Szybko posłuchaj Adama. Nie kończ - tylko zmień nadbudówkę!!!!!!
Adam ma RACJĘ !!!
Sknociłeś coś, co do tej pory zasługuje na naprawdę godne podziwu. Nawet - kużwa, - łódka do połowu ryb może pięknie wyglądać.
Podejrzewam, że nic wielkiego jeszcze się nie stało.
Przy Twoich umiejętnościach, część materiału da się odzyskać a kształt nadbudówki NALEŻY szybko zmienić.
Pozdrawiam i obserwuję dalej postęp prac budując równocześnie swoją zabawkę.
 
 
#7 Jędrek P. 2011-03-14 20:21
Pawełku.
Wpadłem na pomysła.
Wejdź na www.jachtypolskie.pl
Znajdziesz tam hasło - nozzo.jachty polskie.
Jest to galeria kuterka wędkarskiego którego również ja sobie buduję. Uważam też, że nadbudówka tej łódki lub coś
podobnego bardziej będzie pasowała do Twojego kadluba aniżeli to co stoi u Ciebie.
Ja bardziej widział bym coś podobnego na Twoim kadłubie. To oczywiście tylko moje zdanie i absolutnie nie musisz się do niego stosować.
Ciekaw jednak jestem, co by o tym sądził Adam?!
Pozdrawiam,
Jędrek P./stary praktyk.
 
 
#8 Adam Kłoskowski 2011-03-16 00:20
Paweł jak idzie?

Pozdrówki
Adam
 
 
#9 paweł p 2011-03-16 17:51
Witam
nadbudówkę zdjąłem wyszlifowałem zabrałem się za zadaszenie mahoniem ale to też z listew więc trochę czasu zajmie .Oglądałem ten kuterek i no właśnie o gustach się nie dyskutuje ponoć,ale to nie moja bajka, choć rozwiązanie interesujące.Mam już wizje całości więc zostanę przy swoim, z doświadczenia wiem że perspektywę można zakrzywiać ,i pamiętam co powiedziałem będę pierwszy który przyzna się do błędu .
Miałem nadzieje skończyć stolarke do 28 ale chyba mi się nie uda później będę miał przerwe na krojenie nerki więc nie wiem kiedy będę mógł przystąpić do prac,i dzięki za słowa krytyki dzięki nim móżdżyłem i myślę że znalazłem rozwiązanie
 
 
#10 karmazyn 2011-03-16 19:39
Podzielam ogólną opinię, nie pasuje jedno do drugiego
ale mam pytanie, zabieram się do maego remontu więc
zdradź proszę gdzie kupujesz drewno egzotyczne mahoń i tp.
 
 
#11 Jędrek P. 2011-03-17 18:02
OK. - oczywiście zgadzam się w kwestii tych gustów.
Kończ wobec tego po swojemu. Życzę również i ja powodzenia w obydwu przypadkach.
Aby ci nie było przykro; - ja tez nie długo "pod nóż"
choć z innej przyczyny.
Do miłego!.........
Jędrek P.
 
 
#12 paweł p 2011-03-20 18:56
Witam
Mam tu pod nosem skład drewna egzotycznego w Ostrowie Wlkp.
 
 
#13 Adam Kłoskowski 2011-04-04 21:28
Pawle - jak nereczka? - to całkiem poważna sprawa i trochę długo milczysz - jak się czujesz?
Pozdrówki
Adam
 
 
#14 SalmoBoats 2011-04-10 12:01
Witam Cię Pawle (oraz innych - bo jestem nowy na portalu). To mój projekt Salmo 15 kiedyś rozważałeś. Właśnie przeczytałem całą dotychczasową relację. Życzę zdrowia i kibicuję budowie łodzi.
Pozdrawiam i czekam na kolejne odcinki.
Andrzej
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.