SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Porady i plany Projekty Wojtka Kasprzaka S-650 kompletne plany budowy jachtu

S-650 kompletne plany budowy jachtu

Email Drukuj PDF

Kolejny fajny jacht projektu Wojtka Kasprzaka - S650

Pamiętajcie o prawach autorskich Wojtka - cena za plany to fotorelacja z budowy, umieszczona będzie na Szkutniku Amatorze - aby następnym było łatwiej....

"S-650"  to jacht turystyczny przeznaczony do pływania rekreacyjnego i turystycznego. Wybierając odpowiednią wersję, mozna nim plywac wzdłuż wybrzeża morskiego w tzw "żegludze plażowej" lub przybrzeżnej, dawnej tzw. P20.  Doskonale też bedzie spisywal sie na sródlądziu.Do uprawiania żeglugi plażowej konieczne jest wyposażenie umożliwiajace wyciąganie go na plażę i późniejsze wodowanie siłami załogi. W żegludze plażowej, wodowanie i sztrandowanie na plaży oraz przechodzenia przez fale przybojową wymusza mocną konstrukcję.

Konstrukcja S-650 jest oparta na łączeniu płatów poszycia na wzdłużnikach. W wielu miejscach można wykorzystać metode "szycia"  drutem miedzianym  i oblaminowania połączeń paskami maty i żywicą epoksydową. Cały  kadłub oblaminowany jest z zewnątrz laminatem epoksydowym.

"S 650" zaleznie od wymagań armatora może posiadać 1 miecz centralny, 2 miecze boczne lub kil stały wypornościowy lub wykonany z płyty stalowej. W wersji z kilem stałym zanurzenie wzrasta do 120 cm.
Silnik przyczepny o mocy ok.  8 KM zamontowany jest na pawęży lub w studzience. Pokład pokryty powierzchniami przeciwślizgowymi. Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Przy przechyle 90 st. zejściówka powyżej poziomu zalewania. Kokpit odpływowy. Odplywy przez otwartą pawęż.

"S 650" w wersji z bocznymi mieczami, skrzynie mieczowe wykonane z laminatu są jednocześnie ściankami koi. Dzięki takiemu rozwiązaniu wnętrze nie jest zagracone centralną skrzynia mieczową, . Miecze sa lekkie, ważą po ok. 30kg.  Do ich podnoszenia wystarczy prosty fał wyprowadzony wprost do kokpitu przez odplywy wody.

Dla wersji z jednym mieczem, ołowiany balast znajduje sie pod dnem jachtu. Dla zapewnienia odpowiedniego trymu część balastu z kostek ołowianych może być ułożona pod podłogą.   Dla wersji z dwoma mieczami cały balast  znajduje sie pod podłogą. Ciężar balastu  ok. 450 kg w połączeniu z statecznością kadłuba zapewnia dodatni moment prostujący dla przechyłu ponad 100 stopni czyli większego niż z żaglami na wodzie.
Materiał wypornościowy znajduje się w  niewykorzystanych przestrzeniach  i ma pojemność wystarczającą dla zapewnienia pływalności na wypadek calkowitego zalania wnętrza.
Maszt wypelniony jest styropianem lub pianka poliuretanową o zamkniętych porach. Na topie masztu można umieścić  dodatkowo plywak styropianowy. Wypelnienie masztu i plywak na topie zabezpieczają przed zrobieniem "grzyba".

Plany S650 możesz pobrać tu:

plany Sztrandka 650

Dane techniczne wersji mieczowej- sklejkowej

Długość kadłuba .....................649 cm

Długość linii wodnej ................596 cm

Szerokość kadłuba .................248 cm

Zanurzenie.........................35/140 cm

Wyporność.............................1550 kg

Podst. ożaglowanie

grot........................................11,9 m2

fok I..........................................6,1 m2

fok II.........................................9,5 m2

genaker.....................................15 m2

Ciężar własny..........................350 kg

Balast wewnętrzny..................400 kg

Ilość koi....................................2-4

Materiał ...........................sklejka wodoodporna - oblaminowana

Kabina sanitarna ...............wc chemiczne pod kokpitem

Poprawiony: sobota, 28 kwietnia 2018 13:43  

Komentarze  

 
#1 Bogdan Majchrzak 2012-01-09 15:31
Adamie, czy nikt nie buduje Sztrandka 650, czy nie chce się po prostu podzielić wynikami budowy?
 
 
#2 Adam Kłoskowski 2012-01-09 22:22
Przyznam szczerze że nie słyszałem o rozpoczętej budowie - a taka fajna łódka. Znając projekty Wojtka - wiem że będzie dobrze pływać. Może ktoś się zdecyduje...
 
 
#3 Adam Kłoskowski 2012-01-24 18:24
Bogdanie - właśnie ruszyła budowa Sztrandka 650 - i już jest pierwszy artykuł.
Pozdrówki
Adam
 
 
#4 Bogdan Majchrzak 2012-01-24 19:24
Cześć Adamie.Wszedłem i aż oczy przecieram ze zdumienia.Przecież to ja niechcący wywołałem temat,choc nie o tą wersje Sztrandka mi chodziło lecz o sklejkową.Tym niemniej będę wiernym kibicem tej budowy.Moja radość tak jak i Twoja jest wielka.Co na to Wojtek?
 
 
#5 Łukasz Groszek 2012-05-21 04:18
Cześć ! Sztrandek od początku bardzo mi się podobał i z przerwami staje się obsesją od lat :lol: . W 2012 planuję zrobić tylko wydruki z plotera i dokładnie powycinam wręgi. Wiosną 2013 przygotuję utwardzony teren i dobry heling pod S650.
 
 
#6 Wojciech Szafrański 2012-12-12 17:46
Witam powoli zaczynam budowę sztrandka 650 metodą listewkową.Pogoda w tym roku nie była sprzyjająca do budowy,ciągle lało no prawie.Plan został wykonany tylko w 20% a i materiał który kupiłem nie był najlepszy,jak to mówią tanie mięso psy jedzą.Reszta wrażeń na mojej stronie dot. budowy.
 
 
#7 Kamil 2020-04-09 14:31
Witam,

Czy posiada ktoś z Was kontakt do P. Wojciecha Kasprzka? Przeszukałem internet i mimo, że plany znalazłem to nigdzie nie widzę kontaktu. Będę wdzięczny za pomoc.

Kamil
 
 
#8 Administrator 2020-04-10 07:28
Cytuję Kamil:
Witam,

Czy posiada ktoś z Was kontakt do P. Wojciecha Kasprzka?


adres email do Wojtka Kasprzaka :
gene(@).post.pl
oczywiście nawiasy wywalić
 
 
#9 Kamil 2020-04-10 07:38
Dziekuje!
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.