SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home

Ostatnio dodane

Ostatnio dodane
News image

S650MS PODSUMOWANIE SEZONU 2018 CZĘŚĆ III

 POSZYWANIE POKŁADU Po oszlifowaniu sprawdziłem pasem sklejki czy konstrukcja zachowuje płynnośći płaszczyzny będą miały prawidłowy styk do klejenia.Wszedłem do kadłuba i zacząłem przymiarki arkuszy oraz ich rozplanowania.Zaznaczyłem ołowkiem od spodu przebieg konstrukcji ponieważ zamierzałem smarować epidianemobydwie powierzchnie klejenia.  Klejenie wspomagałem ściskami i małymi wkrętami nierdzewnymi które potem usunę.Arkusze oczywiście ciąłem z naddatkiem wystającym poza obrys pokładu na późniejsze oszlifowanie kątówką. Wojtek przysłał mi rysunki sterówki oraz jej dachu więc odpaliłem CADa i szybko zrobiłem szablony które wylądowały już bezpośredniona kratkowanej ołówkiem sklejce.  Zaoszczędziłem czas i powycinałem elementy na gotowo.Postawiłem boczne ścianki sterówki tymczasowo na ściskach i poprawiłem pasowanie elementów do własnych realiów wymiarowych.Tymczasowe ...

Czytaj dalej...
News image

S650MS PODSUMOWANIE SEZONU 2018 CZĘŚĆ II

 PRZYGOTOWANIE DO POSZYCIA KADŁUBACzyszczenie kadłuba z glutów epoksydowych i kołków wystających do wnętrza zabrało mi kilka dni.Poszło dużo tarcz ściernych i wiele masek przeciwpyłowych - przy okazji zbierałem pył - będzie wypełniacz do szpachli.Z 20 mm grubości drewna mogłem maksymalnie zjechać do 16mm choć starałem się uważać aby nie przesadzić. Pył i hałas dawały mi do wiwatu ponieważ kadłub głośno rezonował od szlifierki jak subwoofer.Wyło na całą okolicę :) Teraz ruszyłem z przenoszeniem z CAD-a rysunków grodzi na kratkowane szablony.Fajnie bolą kolana od tej roboty. Kupiłem sklejkę w ilości którą oszacowałem już na cały sezon czyli na grodzie i całkowite poszycie kadłuba.Zacząłem przenoszenie ...

Czytaj dalej...
News image

Pasja 384 cz.4

Cześć,Witam po dłuższej przerwie. Nie miałem ostatnio za wiele czasu na pracę przy łódce (szystkie weekendy wakacyjne zużyliśmy z żoną na kurs żeglarski, także w końcu jesteśmy patentowani ;) ) ale coś tam udało się w międzyczasie popchnąć do przodu.Dzisiaj udało mi się w końcu wkleić burty także wrzucam kilka zdjęć. Ale zanim zdjęcia to kilka uwag:Wózek na kołach - rewelacja, nie trzeba nosić a i przestawić można bez problemudrugi raz gdybym robił konstrukcję podłogi, listwy przyburtowe zeskosowałbym (chodzi mi o skos ze względu na przylegające burty) już na etapie robienia kratownicy, musiałem się dużo naszlifować bo zostawiłem trochę naddatku ...

Czytaj dalej...
News image

S650MS PODSUMOWANIE SEZONU 2018 CZĘŚĆ I

 Strasznie długo nic nie pisałem bo byłem autentycznie zarobiony łódką i wieloma innymi sprawami.W tym sezonie zrobiłem więcej niż się spodziewałem dlatego jestem zmuszony podzielić relacje na części.RDZEŃ MIECZA OBROTOWEGOPoczątek sezonu 2018 zacząłem pod koniec marca.Nigdy nie chciałem mieć skrzynki mieczowej na środku jako zawalidrogi więc poprosiłem Wojtka o kolejną modyfikacje.Wojtek jak zwykle fantastycznie dostosował projekt tak aby miecz był wąski i efektywny a skrzynka dała się potem wbudować w ściankę koiw typie dinetki.Na razie pominę sposób  podnoszenia miecza bo to osobna sprawa związana z rolkami z których dwie będą osadzone w samym mieczu.Na rdzeń zakupiłem blachę stalową 6 mm, ...

Czytaj dalej...
News image

sztrandek 550 mikro przed zimą

Prace mimo braku czasu trwają udał się zamknąci zagruntować kokpit zrobic prowizoryczną klapę, sztorcklapę oraz zamknąc bakisty łódka szczelna na zimowanie. Mam nadzieje ze uda sie podgonić kabine w zimie (pilers, mocowanie i zamocowanie szybru, wyszlifowanie kabiny oraz koje) pozdrwamiam michał.ciag dalszy ...

Czytaj dalej...
News image

Kotwica też człowiek

W poprzednim odcinku: odkrycie pod listwą - jak nie pogiąć kadłuba - airex. przyjaciel szkutnikaMiało być ostro - o mieczu, ale czasem “czynniki zewnętrzne” podejmują decyzje za nas jaka będzie kolejność prac. Więc będzie o dziobie. Mój mors oryginalnie nie posiadał luku kotwicznego na dziobie. Początkowo miałem zamiar tak pozostawić, ale gdy pokazałem na forum zdjęcie pustego kadłuba, od razu co najmniej kilku kolegów napisało - rób luk. Ehhh, w końcu kotwica też człowiek, a przynajmniej pożyteczny “załogant”, więc na swoje miejsce zasługuje.Poprzednia gródź dziobowa była ustawiona w pionie, więc przestrzeń na luk była zdecydowanie niewystarczająca, toteż aby za bardzo nie skracać ...

Czytaj dalej...
News image

Pasja 384 Michał cz. 5

W ostatnich miesiącach niestety nie miałem za bardzo czasu żeby pracować nad łodzią. Poniżej kilka zdjęć tego co udało mi się zrobić. Wyciąłem miejsce w ramiaku na skrzynkę mieczową.   Zamontowałem rolke w skrzynce mieczowej. Nakreśliłem linię przycięcia skrzynki do dna łodzi. Przycięta skrzynka Wklejanie skrzynki mieczowej. Wcmocnienia luków.  Łódź po przyszyciu dna. Szpachlowanie i laminowanie połączeń od wewnątrz. Taśma 5 cm i 10 cm, żywica 6011. Zaokrąglanie i szpachlowanie krawędzi na zewnątrz. Laminowanie połączeń na zewnątrz. Zgodnie z innymi podpatrywanymi relacjami na laminat położyłem folię ale przy tak rzadkiej żywicy jak 6011 nie wiem czy to jest konieczne. Niestety się okazało, że ta taśma 10 cm ma dość grubą ...

Czytaj dalej...
News image

Oryginalne plany Sportina 595

Ponieważ plany te są publicznie dostępne na stronie konstruktora - zamieszczam je również tutaj, aby nie zginęły i były łatwiej dla Was znajdowalne :) Link do źródła: Skrzat ...

Czytaj dalej...
News image

Skrzat 730 Tango “Frubcia” – remont kapitalny cz. 7

Kolejny etap prac za mną. Tym razem się zaparłem i stwierdziłem, że chociaż jedną rzecz zrobię od początku do końca, za jednym zamachem. Oczywiście – nie udało się (ale niewiele zabrakło i pewnie w następny weekend już dokończę). Forpik. Ponieważ pogoda nie sprzyjała, więc rodzina postanowiła zostać w domu, a ja mogłem walczyć nie przyjmując się pyleniem, hałasem czy smrodem.W pierwszej kolejności – musiałem oczyścić wszystkie pozostałości po poprzednim forpiku, który został wlaminowany… na żelkot. Nie wiem jak konstruktor tego dokonał, bo żelkotu nie było poniżej forpiku, ale był to problem i prawdopodobna przyczyna nieszczelności. Ile się dało – poodcinałem wystający ...

Czytaj dalej...
News image

Skrzat 730 Tango “Frubcia” – remont kapitalny cz. 6

Sezon 2018 nie przyniósł wielu znaczących zmian (a to urlop, a to za gorąco, a to za wilgotno, a to ślub znajomych i zawsze coś). Jednak powalczyłem trochę przez kilka weekendów i wszystko wskazuje na to, że przynajmniej część dziobową uda się zamknąć jeszcze w tym roku.Niestety – większość czasu były takie temperatury, że żywica żelowała w 45 sekund dymiąc przy tym przeokrutnie… – były pomysły. Mniej lub bardziej udane. Ten akurat był tym mniej udanym.Jednak koja na bakburcie będzie prosta (nie w kształcie litery L), żeby wygodniej było siedzieć przy stole i w dodatku na prawej burcie, a nie na ...

Czytaj dalej...
News image

Skrzat 730 Tango “Frubcia” – remont kapitalny cz. 5

Kolejnym etapem były prace związane z dalszym demontażem starego wyposażenia i odkrywaniem coraz to nowszego szajsu.– podwięzi wantowe były przykręcone niesymetrycznie i jakoś tak ‘na odwal się’ więc zostały pożegnane. Plan zakłada wyszpachlowanie dziur w burtach po śrubach podwięzi, a następnie użycie tych, które były, ale po przyspawaniu do płaskownika wlaminowanego w burtę. Dzięki temu – siła ciągnąca rozłoży się na plaskownik, a w konsekwencji na większą powierzchnię burty, zamiast na kilka punkcików, jakimi były śruby mocujące… – zacząłem się dobierać pod pseudo komory wypornościowe pod V-koją, która to składała się z wielu kawałków sklejki wyciętej chyba “po spożyciu” i to ...

Czytaj dalej...
News image

Skrzat 730 Tango “Frubcia” – remont kapitalny cz. 4

Prace trwają dalej. Montaż bramki do kładzenia masztu przebiegł bez większych przeszkód, dopóki nie doszło do spasowania bramki ze sztagownikiem. Okazało się, że dzień wcześniej, jak ją skręcałem – chyba wypiłem za dużo “wspomagaczy” i założyłem przetyczkę nie w tym miejscu, co powinna być. Efekt? Sztagownik rozjechał się z bramką. Stwierdziłem, że kiedyś to poprawię i… całe szczęście, że nie poprawiłem. Rewelacyjny szkutnik, Adam Piekutowski (PimpMyBoat) przybył dopasowywać okucia, w tym – kosz dziobowy. Gdybym przesunął bramkę w stronę dziobu – niechybnie kosz by się tam nie zmieścił. Trzeba będzie przesunąć sztagownik i go jakoś wzmocnić, bo tylne śruby miną się ...

Czytaj dalej...
News image

Skrzat 730 Tango “Frubcia” – remont kapitalny cz. 3

W zasadzie – na pierwszy ogień poszła farba olejna, bo nie chciałem by niszczyła mi jacht przez zimę. Po burzliwej dyskusji na SailForum na temat technologii usuwania farby olejnej – podjąłem decyzję o usunięciu mechanicznym. A więc szlifierka i wio!Tutaj porada dla następnych "bojowników" z farbą na pokładzie. Jeśli już decydujecie się na usunięcie mechaniczne (szlifierka, papier) - nigdy nie używajcie szlifierek obrotowych, ani taśmowych. Zostają koszmarne ślady (krążki lub podłużne rysy). Do szlifowania tylko oscylacja! Dodatkowo - jak już będziecie 'chechłać' tą oscylacją - nie dojeżdżajcie do krawędzi wklęsłych, bo dotknięcie stopą np. do ścianki spowoduje szybkie zużycie łożyska ...

Czytaj dalej...
News image

Skrzat 730 Tango “Frubcia” – remont kapitalny cz. 2

Po rozpakowaniu jachtu i zaparkowaniu go – okazało się, że dostałem razem z jachtem nie te klucze, co potrzeba. Czyli nie mogłem się dostać do wnętrza. Skoczyłem po piłkę do najbliższego sklepu i przeciąłem kłódkę. W czasie transportu – rozpadła się obudowa mechanizmu podnoszenia miecza (robiąca jednocześnie za pilers), odsłaniając bęben różnicowy, dzięki któremu odbywało się podnoszenie miecza: Widząc to – pierwsza myśl: po sezonie trzeba to koniecznie wymienić. Jednak łajba do końca sezonu nie przetrwała, gdyż bojka, na której stała – puściła przy wietrze dopychającym i łajba zaryła dziobem w stalowy ceownik na nabrzeżu. Dziób poszedł w drzazgi, a łajba ...

Czytaj dalej...
News image

Oryginalne plany Tango 730 i 720 Family

Ponieważ plany te są publicznie dostępne na stronie konstruktora - zamieszczam je również tutaj, aby nie zginęły i były łatwiej dla Was znajdowalne :)   Link do źródła: Skrzat ...

Czytaj dalej...
News image

Skrzat 730 Tango “Frubcia” – remont kapitalny

Moja przygoda z Tango 730 zaczęła się w 1994 roku, kiedy to – jako ośmiolatek – pierwszy raz miałem okazję nim pływać. Dla kogoś, kto był czwarty sezon na wodzie, po doświadczeniach z Orionem, Bezem 4 i Venuską – Tango to był luksus. Było oświetlenie, radio, silnik, a wielkie toto jak pół jeziora. Potem długo nie miałem okazji powtórzyć pływania na takiej jednostce, więc musiałem zadowolić się tym, co tata aktualnie pożyczył. Znowu Bez 4, Venus, Nash, Orion i tak w kółko. A Tango pozostawało w sferze marzeń.Mając 17 lat pierwszy raz pojechałem na rejs tylko ze znajomymi, bez nadzoru ...

Czytaj dalej...
News image

DZIENNIK BUDOWY, Podejście nr 26 – koniec wakacji a statek

  Data Ilość przepracowanych godzin Czas łącznie 29.06  - 06.09.2018 118:30 330   Minęły dwa miesiące od ostatniego wpisu, a ja patrząc w historię moich prac odpycham od siebie napisanie kolejnego artykułu z dnia na dzień. Im więcej do opisania tym trudniej jest mi się zebrać aby cos napisać. Fakt jest też taki, że każdą wolną chwile próbuję wykorzystać na skończenie łodzi, więc często prace kończą się grubo po północy a rano trzeba wstać do pracy. Okres urlopowy również wpłynął na to że część prac odwlekła się w czasie, no ale krótki wypoczynek każdemu się należy. Zmierzając do celu, po ...

Czytaj dalej...
News image

Pirania II 2018

Witam,w lato skonczylem budowe juz drugiej lodki, tym razem mniejszej. Po Salmo 11s (opis zamiescilem takze na tym forum) przyszedl czas na Piranie II pana Maderskiego.Zajelo mi to okolo dwoch miesiecy, przyczym ostatni tydzien byl bardzo intensywny. Powodem budowy byla chec posiadania przez 12-letnia corkewlasnej lodki no i oczywiscie z mojej strony chec budowy nastepnej lodki. Zamieszczam ponizej zdjecia juz po wybudowaniu. 3 razy byla na wodzie. 2 razy plywalem razem z corka. Lodka ma nosnosc 150kg. My z corka wazymy razem okolo 140kg.Udalo mi sie zalatwic sklejke 3metrowa o grubosci 6,5mm , tak ze nie bylo potrzeby laczenia sklejki, ...

Czytaj dalej...
News image

Petrelek - plany budowy

Na stronie Wojtka Kasprzaka pojawiły się plany budowy Petrelka.Zainteresowanym polecam,http://www.geneboat.cba.pl/@300/s300-3.htmlPlany innych łódek Wojtka Kasprzaku tu:Projekty i plany ...

Czytaj dalej...
News image

Pasja 384 Rafała cz 3 "wyskrobek"

Witam po przerwie.MInęły już 3 miesiące, zakładałem że z wiosną/latem będę miał więcej czasu na dłubanie przy łódce ale okazało się że byłem w błędzie :)Od kwietnia niewiele zrobiłem niestety, ale ale zawsze coś tam do przodu ;-) Domek jednorodzinny ma też swoje wady, a to trzeba skosić a to pergolęzrobić a to jeszcze coś innego i tak leci czas.Nie jest jednak tak że z żeglarstwem nic sięnie dzieje, otóż poszliśmy z żoną na kurs żeglarstwa weekendowy (jeszcze mniej czasu na dłubanie ale trudno) i już jestesmy po pierwszym pływaniu. Spoko podoba mi się ale najważniejsze że zaczęło siępodobać żonie, ...

Czytaj dalej...
News image

Mechanizm podnoszenia silnika – odwrócony pantograf

W poprzednim sezonie okazało się, że istniejąca winda do silnika typu sanie nie spełnia zadania. Po założeniu silnika blokowała się, silnik sam się nie opuszczał, a wysokość podnoszenia jest za mała, żeby podnieść silnik z wody: jest to konieczne żeby nie obrastał, a żadna z gotowych konstrukcji nie zapewni większej wysokości podnoszenia. Założenia konstrukcyjne - Duża wysokość podnoszenia – ok. 40cm. Jest to konieczne z uwagi na umiejscowienie studzienki: zwykle są tuż za pawężą, ale tu jest ster głębinowy, koker i dopiero studzienka. Mierząc od dna do lustra wody jest 10cm z tyłu i 14 z przodu. Chciałbym, żeby spodzina ...

Czytaj dalej...
News image

plany zagla

Ponownie wysylam plan zagla, dwa warianty.W pierwszym rysunku wkradl sie blad, wiec prosil bym pana Adama by go nie zamieszczal jesli poczta doszla.Plany oparlem na rysunkach Pana Michalaka. Jednoczesnie w szkutniku am. znalazlem tlumaczenie o projektowaniu zagla do malej lodzi.Spornym moze sie wydawac umieszczenie bardzo wczesnie max strzalki ugiecia zagla. U GIS- a tak ponoc jest.Mam wrazenie, ze polskie tradycyjne 1/3 szerokosci zagla odnosi sie w pierwszej lini do zagli trojkatnych.Innym punktem gdzie sie opinie spieraja do gramatura  dakronu.W planach dla GIS-a ( jesli to dobrze odczytalem) to 5.5 oz. a to chyba cos kolo 155g .Myslalem dla mych 9 ...

Czytaj dalej...
News image

jaki zagiel

  Zdecydowalem, ze zagle zamowie u fachowca.Przestudiowalem "wszystkie" artykuly o GIS- ach i widze, ze ten moj zagiel odpowiada mniej lub wiecej gisowemu.Z uwagi na szczuplosc lodzi powinien byc w mym odczuciu jednak nieco mniejszy.Gramatura mym zdaniem 180g/m² bo i w "sztormowych" warunkach raczej plywac nie zamierzam.Jakie powinno tu byc wyprzedzenie srodka zagla do srodka pow. bocznej kadluba?Wie Ktos moze jak jest w ...

Czytaj dalej...
News image

Sprzedam żaglówkę Kormoran (Korsarz)

Na sprzedaż żaglówka Kormoran - jest to wersja Korsarza z podwyższoną o 7cm burtą. W zestawie wózek, grot, 3 foki (2 ubrudzone ale w dobrym stanie, trzeci lekko podarty) w zestawie ster, bom, okucia masztu, stalówka, miecz aluminiowy oraz tent (do zszycia- rozpruty na szwie - w dobrym stanie, przykurzony, do założenia na bom, wycięcie na maszt i ster) Całość jest pokryta mahoniowym fornirem. Drewno zdrowe, jedynie do przeszlifowania i pomalowania. Na burcie 3 rysy na lakierze i fornirze. Brak masztu. Są bloczki, kabestan, dekle do luków, balony wpornościowe - wszystko co trzeba aby pływać. Jedynie przeszlifować i pomalować, do ...

Czytaj dalej...

 

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.