SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Setka L Poprawki i modyfikacje....

Poprawki i modyfikacje....

Email Drukuj PDF

Witajcie !

Moja "Setka" już trzeci miesiąc na wodzie , a ja ciągle coś przy niej dłubię.

Na początek dokończyłem "kaczy dzióbek". Wykonany przez mojego znajomego Grzesia "Relinga" stelarz z rurek pokryłem sklejką wodoodporną o grubości 18 mm. Sklejka została pomalowana bejcą na kolor "iroco" i polakierowana. Po zamontowaniu wygląda tak:

Niestety w międzyczasie jakis fizol huśtając się na kotwicy przycumowanego do boi jachtu urwał uchwyt i kotwica dość mocno obdarła dziobnicę z lakieru. Trudno. Po sezonie Grzesiu przyspawa mi nowy uchwyt.

Następnie zabrałem się za demontaż okucia z topu. Mój błąd, chciałem pójść na proste rozwiązania , jednak czasami to się mnie sprawdza. Zdemontowałem okucie noku bomu, które robiło za okucie topu i wysłałem do Łodzi . Grzesiu wykonał i dospawał mi do niego koguta z blokiem fałowym i zaczepami do topenanty i forsztagu (to drugie tak na wszelki wypadek). Całość po zamontowaniu wygląda tak :

 

Po tej operacji fał wybiera grota tak jak powinien.

Zamontowałem także pantograf i zakupiłem silnik elektryczny Neraus T 55 o ciągu jak sama nazwa wskazuje 55 funtów (lbs). Niestety pomimo zapewnień producenta silnik nie radzi sobie z jachcikiem pod pod falę i wiatr. Nadaje się wyłącznie do manewrowania wewnątrz mariny lub na otwartym jeziorze do  max 2-3 B. Zastanawiam się czy go nie odsprzedać  i kupić jednak spalinowy.....

 

Poprawiony: poniedziałek, 18 lipca 2011 21:34  

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.