SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Xylon tümmler 830 z 1967r. Xylon tümmler 830 z 1967r. - cz.1

Xylon tümmler 830 z 1967r. - cz.1

Email Drukuj PDF

Witam serdecznie

Od dłuższego czasu zaglądam na stronę "Szkutnika amatora".Jest dla mnie źródłem informacji oraz inspiracji . Dlatego też bardzo dziękuję za możliwość napisania o własnym projekcie.

Przedmiotem remontu i przebudowy jest  drewniany jacht motorowy ze stoczni Xylon, model  tümmler 830 z 1967r. Pierwotnie jacht napędzany był silnikami o mocach  od 140 do nawet 300 KM ( wersje dwusilnikowe) napęd przenoszony był przez jedną lub dwie przekładnie Z. W moim był silnik Volvo Penta 160KM.  Jest to łódź 4-6 osobowa o zanurzeniu ok 30-40cm. Chcę ją przerobić na spacerowy jacht rzeczny napędzany silnikiem maksymalnie 40KM.

Plan zakłada :odkręcenie osprzętu (knagi,przepusty burtowe i denne ,relingi,luki itp.) kompleksowy remont kadłuba,zdarcie starych powłok malarskich do gołego drewna ,wymiana uszkodzonych elementów poszycia,wymiana elementów konstrukcyjnych, które takiej wymiany wymagają.W następnym etapie zalaminowanie  kadłuba z zewnątrz ( żywica epoksydowa + tkanina szklana o gramaturze 120-160g). Dalej remont pokładu,kabiny i wnętrza.Planuję wymienić wszystkie instalacje na nowe .Toaleta ze zbiornikiem ,nowa instalacja wody pitnej,nowa elektryka oprócz  obudowy lamp i oryginalnych elementów z epoki  . Ze starych  instalacj zostanie zbiornik paliwa oryginalny ze stali kwasowej . Największe wyzwanie to remont pokładu i kabiny.Dofrezowanie nowych  elementów , które zastąpią stare spróchniałe. Całość kabiny chcę podnieść o około 10cm.Obecnie wysokość w kabinie to 180-187cm,docelowo ma być minimum 190cm. Cały czas zastanawiam się nad wyborem napędu. Ma być przedewszystkim lekki i ekonomiczny. Stary silnik ,zetka, rewers to z 400kg. Masa łodzi docelowo ma być niższa niż oryginału.

Zobaczymy na ile starczy sił i zapału. Na razie  pozytywnej energii pod dostatkiem.Prace przy łodzi to głównie popołudnia ,wieczory i soboty.

Pozdrawiam

Marcin

 

 

IncreaseIncreaseIncrease

Poprawiony: niedziela, 31 maja 2015 19:15  

Komentarze  

 
#1 Grzegorz 2015-06-10 00:45
witam
Miło spotkać kogoś kto będzie się zmagał z remontem podobnego jachtu . Jestem w trakcie remontu a właściwie odbudowy Tummlera 86.
pozdrawiam
Grzegorz
 
 
#2 Krobia 2015-06-18 19:56
Witaj Grzegorzu. Też bardzo się cieszę ,że remontujesz taką łódź. Na jakim etapie prac jesteś i co sprawiło najwięcej kłopotu? Pozdrawiam
Marcin
 
 
#3 Grzegorz 2015-06-22 23:41
witam
Największy kłopot , to brak czasu. Etap remontu - to zakończenie demontażu .Elektów zgniłych i spróchniałych nie brakuje, żeby je wyminąć z sensem potrzebny był demontaż jakiegoś części/elementu konstrukcji łodzi . I tak zatrzymałem się na praktycznie na samym szkielecie . :lol: .Patrząc na zdjęcia które umieściłeś ''próchnica' 'występuje w tych samych miejscach. Łódź która trafiła do mnie miał wycięte połowa pokładu. Ktoś przy demontażu silników usunął pokład za pomocą piły motorowej. Dla mnie to ten remont to jest jeden wielki kłopot , bo ani nie jestem szkutnikiem ani nie znam się na łodziach i ich budowie . Ale lubię stare rzeczy lubię przywraca im utracony wygląd . Wiec spokojnie bez pospiechu demontowałem element po elemencie , to co jest nie zgniłe oczyszczam i przygotowuje do ponownego malowania . elementy podgniłe lub połamane opisuje i pozostawiam na wzór do otworzenia . Podsumowując. 1. Kadłub oczyszczony do żywej sklejki z zewnątrz
2. Cała zabudowa z szafki zdemontowana
3. Wszelka instalacja elektryczna ,gazowa, paliwowa,
hydrauliczną zdementowana .
3. Podkład zdjęty z całej łodzi .
Praktycznie zaczynam rekonstrukcje.
pozdrawiam
Grzegorz
 
 
#4 Administrator 2015-06-23 08:54
Grzegorzu - umieść opis i zdjęcia swojego remontu na Szukutniku - pomogą innym...
Pozdrówki
Adam
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.