SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Jacht Kaczorek remont kapitalny Jacht Kaczorek - remont kapitalny. Część 10.

Jacht Kaczorek - remont kapitalny. Część 10.

Email Drukuj PDF

Na zamieszczonych w poprzedniej części mojego artykułu, ktoś może zwrócić uwagę na kąt uniesienia bomu. Mierząc żagiel grot do przeróbki szczególną uwagę zwróciłem uwagę na to, aby załogant normalnego wzrostu (180cm) siedzący przy tylnej ściance nadbudówki nie był narażony na uderzenie w głowę przez przelatujący przy zwrotach bom. Wysokość bomu nad pokładem w tym miejscu wynosi około 86cm, a przy noku bomu około 106cm.

Według danych zamieszczonych na ilustracji w "Żaglach" jacht Kaczorek powinien mieć foka o powierzchni 2,9m2 i grota o powierzchni 5,3m2, czyli razem 8,2m2 żagli. Według schematu do obliczania powierzchni żagli dla danych jachtów, dopuszczalna powierzchnia żagli mogłaby wynosić 8,79m2. Przy istniejącym już w tym jachcie omasztowaniu i nie chcąc nic przerabiać, otrzymaliśmy następujące powierzchnie żagli:

Grot: 6,3m2, po zarefowaniu 3,76m2

Fok podstawowy: 3,22m2

Genua: 4,02m2

Fok sztormowy: 1,47m2

Foka podstawowego projektowałem i szyłem nowego a wymiary jego wynikły z istniejącego już osprzętu, natomiast genua i fok sztormowy były na wyposażeniu jachtu. Osobiście uważam że genua jest za niska a fok sztormowy powinien też mieć trochę inną formę, ale tak musi zostać. Jest jeszcze jeden szczegół, który jeszcze nie doczekał się decyzji właściciela. Bom nie mieści się w kabinie, w związku z czym przydałby się pokrowiec na grota lub Lazy jack, tymbardziej iż właściciel ma jedną rękę niepełnosprawną, a to ułatwiłoby Jemu klarowanie grota. To jednak jest Jego decyzja. Teraz już na wodę......a ja miałem tylko w tym jachciku zamienić centralną stałą płetwę mieczową na dwa boczne miecze. Przy remoncie jachtu przepracowałem prawie 800 roboczogodzin, nie licząc wyjazdów po materiały itp. ale myślę że warto było.

Pisząc ten artykuł i zamieszczając w nim zdjęcia wyremontowanego przeze mnie jachtu, absolutnie nie chciałem się chwalić swoją pracą, ale chciałem podzielić się ze wszystkimi miłośnikami żeglarstwa i takich jachtów, co i jak można zrobić aby taki jachcik był dobrze wyposażony i funkcjonalny. Jeżeli Ktoś zaczerpnie coś dla siebie z moich pomysłów i rozwiązań, to będzie dla mnie największa satysfakcja. Żeglarstwo jest moją pasją. Osobiście na co dzień prowadzę sam serwis żagli i zajmuję się wszystkim co jest związane z żeglarstwem. Jeśli Ktoś byłby zainteresowany, to w miarę możliwości służę pomocą. Co do jachtu klasy Kaczorek dysponuję teraz rysunkami różnych detali, które projektowałem ale które można zastosować do innych łódek. Posiadam też wiele literatury ze szczegółami takich jachtów z tamtych lat do budowy amatorskiej. Posiadam również oryginalne dokumentacje jachtów: Koliber 350 i Laysan konstrukcji Pana Mariana Jerzego Strzeleckiego. Chętnie podzielę się wiedzą i doświadczeniem, naprawię, przerobię lub uszyję żagle.

Oczywiście wszystko za zgodą Pana Administratora, przez Którego możnaby bylo nawiązać ze mną kontakt.

Increase

to ja, sprawca remontu kapitalnego jachtu Kaczorek o wdzięcznej nazwie "Moja Krysia".

Z żeglarskim pozdrowieniem !

Skipper Wojciech B

 

 

 

 

Poprawiony: poniedziałek, 27 października 2014 23:10  

Komentarze  

 
#1 Administrator 2014-10-27 23:13
Wojtek - masz moją zgodę na podanie kontaktu (telefonu lub maila)
Zrobiłeś piękny remont i naprawdę dużo serca włożyłeś w ten jacht. Zasłużyłeś na to.
Pozdrówki
Adam
 
 
#2 Zakowka 2014-10-28 14:22
Zapisuje sie do klubu wzajemnej adoracji.
Powaznie mowiac milo czytalo sie relacje tak ladnie przemyslanego remontu. In'shallach - jak mowia moi znajomi, ale widzi mi sie zwrocenie o pomoc w projektowaniu ozaglowania do "prawie zakowki" do Pana Wojtka. Nie chce zbyt daleko w przyszlosc zagladac, bo i powierzchni, ksztaltu czesci podwodnej jeszcze nie znam. Wiosna 2015 In'shallach.
Niemniej widze, ze to niejakie wyzwanie bedzie, z uwagi na mocno do tylu przesuniety maszt ( nad srodkiem lini wodnej).
Pozdrawiam
Andrzej Wierzejski
 
 
#3 skipper 2014-10-28 20:48
Witam wszystkich Miłośników żeglarstwa i szkutnictwa !
Na wstępie chciałbym serdecznie podziękować Panu Adamowi, Administratorowi tej Strony za umożliwienie mi zamieszczenia mojego artykułu oraz za wyrażenie zgody na podanie kontaktu ze mną. Po drugie dziękuję wszystkim za miłe słowa komentarzy. Remont jachtu Kaczorek starałem się wykonać jak najlepiej, zgodnie ze swoją wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, ale wiem że są ludzie, którzy zrobiliby to lepiej ode mnie. Żeglarstwo jest piękną dyscypliną, która nie toleruje partaniny gdyż wcześniej czy później może się to zemścić i przynieść przykre konsekwencje. Dlatego też róbmy jachty, starając się wykonać wszystko solidnie i dokładnie !
Kontakt ze mną można uzyskać pod numerami telefonów: 34 328 37 62 lub kom. 693 628 524 , e-mail: bulsails@interia.pl lub bulsails@gmail.com.
Jeszcze raz dziękuję !

Z żeglarskim pozdrowieniem !
Wojciech Bulek
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.