SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Remon Motorówki SMK-75

Email Drukuj PDF

Witam

Jestem szkutnikiem amatorem ale lubię to robić. Potrzebuje parę porad od państwa ponieważ mam silnik zaburtowy a w tym modelu był zastosowany silnika stacjonarny i nie wiem jak go zamontować  czy przerabiać rufę czy może jest inne wygodniejsze rozwiązanie oraz może ktoś mi doradzi jak zrobić podłogę na zrobionym już stelażu.

Increase

Increase

Increase

 

Poprawiony: środa, 17 grudnia 2014 01:04  

Komentarze  

 
#1 motorad 2014-12-19 22:36
Możesz zastosowac coś takiego
http://olx.pl/oferta/podnosnik-silnika-zaburtowego-do-plawezy-CID767-ID7rxp1.html#2f82b06691
jednak trzeba jeszcze sprawdzic ile odsunąc silnik aby nie obijał się przy podnoszeniu.
Pamiętaj również o prawidłowym ustawieniu silnika
płyta kawitacyjna + - 2 cm poniżej dna łodzi.
No i żeby to pływało to minimalnie 100 HP ;)
Jednak fajniej wyglądała by ona z stacjonarnym silnikiem.
 
 
#2 byłytcsmok 2014-12-20 16:29
Witam. Motorad ma rację, ale oprócz wyglądu są jeszcze zagadnienia praktyczne. SM miała oryginalnie wielki zd-radziecki sześciocylindrowy silnik benzynowy, pracujący z przekładnią kątową i wałem skośnym. Silnik, mimo, że ruski był dość niski. Silnik zaburtowy jest znacznie lżejszy i ma zupełnie inne proporcje. Zamontowanie go na proponowanym koromyśle - przy mocy około 100 koni będzie mało poręczne - po prostu się go nie podniesie.
Proponowałbym dwa rozwiązania - albo zachować oryginalną koncepcję, ale ze współczesnym samochodowym dieslem o mocy około 90 KM, (ok. 60kW), oryginalną przekładnią i śrubą albo zainstalować uczciwy, marynizowany wewnętrzny silnik pracujący na Z-driva zamontowanego na wzmocnionej pawęży, przekładnia odchylana do góry lub stała. Silnik zaburtowy będzie za wysoki. Z drugiej strony okno w dnie (studzienka) uszczelniona kołnierzem gumowym to nie jest rozwiązanie dla szybkiej łodzi.
 
 
#3 byłytcsmok 2014-12-21 16:39
zapomniałem o jednej rzeczy - silnik zaburtowy, zainstalowany wewnątrz, lżejszy niż oryginał zmieni trym - łódka będzie zwisać na dziób i to najważniejszy argument na rzecz jednostki stacjonarne. Kiedyś w AZS we Wrocławiu do SM bosman wstawił diesla citroen 1,9 i toto działało. Proponowałbym rozejrzeć za jednostką rzędową, 4 lub 6 cylindrową, np. mercedes z dawnych lat i pobawić się w restaurację. To będzie naprawdę fajna łódź.
 
 
#4 michał g 2014-12-27 14:59
Witam, posiadam skrzynie redukcyjno nawrotna wlasnie od smk 75 wraz z wałem i śruba jesli bylby pan zainteresowany prosze o kontakt na odkr.grochowskimichal@gmail.com
 
 
#5 Wojtek F. 2015-01-02 17:49
Jeśli nie zależy Ci na pływaniu w ślizgu (koszty,koszty,koszty) to wstaw do komory silnika jakiś zaburtowy.Łódka ma tak dużą wyporność że nie prawdą jest zmiana jej trymu.Najlepiej skontaktuj się z właścicielem przystani Rodzinny Port Tazbirowo , Michałem Tazbirem.Przed pewnie dwoma laty zwodował po przeróbce taką właśnie łódż.Wyglada kapitalnie,jak orginał,a bez porównania tańsza w eksploatacji.Pozdrawiam Wojtek F.
 
 
#6 Wojtek F. 2015-01-02 18:11
Skontaktuj się z Michałem Tazbirem z Rodzinnego Portu Tazbirowo na Zalewie Koronowskim.Wstawił w komorę silnika doczepny, niewidoczny z zewnątrz..Koszty eksploatacji bez porównania mniejsze.Łódka ma tak dużą wyporność że nie prawdą jest zmiana jej trymu.Pozdr.
 
 
#7 arti 2015-01-03 21:06
Witam kolegów!Szczęśliwego Nowego roku! Mam pytanie.Jak pływa smk z silnikiem od citroena 1,9d,czy może lepiej się sprawuje mercedes 2,4 ( oryginalna śruba i przekładnia) jakieś wiadomości odnośnie max prędkości i jak wychodzi z wody i jak tam z obrotami silnika Obecnie mam silnik od uaz 75KM ale jeszcze na nim nie pływałem.POZDRAWIAM
 
 
#8 byłytcsmok 2015-01-11 22:01
Jeżeli masz wybrać silnik, to proponuję po prostu poszukać silnika w dobrym stanie, ale starszej generacji, bez sprężarki. Mercedes i Citroen mają po ok. 65 KM więc są porównywalne, Citroen będzie lżejszy.
A w innej sprawie - kto wyciął bridgedeck na środku, dzielący kokpit na 2 - ja bym go zostawił, taki podział dodaje uroku. Jeżeli go jeszcze masz, rozważ ponowne wstawienie - chodzi również o sztywność kadłuba.
Pozdrawiam,
 
 
#9 arti 2015-09-06 11:29
Witam!Czy któryś z kolegów ma może niepotrzebne zegary do smki chodzi o zegar temp.oleju silnika i skrzyni redukcyjnej wraz z czujnikami?Chętnie odkupie.Potrzebuje również 2 okucia do montażu szkieletu dachu. arturkopczynski@op.pl ps.Moja smka jest w oryginale więc w razie jakiś pytań pomogę.pozdrawiam
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.