SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Samodzielna budowa proa Zwariowany pomysl samodzielnej budowy „Proa“

Zwariowany pomysl samodzielnej budowy „Proa“

Email Drukuj PDF

Zwariowany pomysl samodzielnej budowy „Proa“.

 

Na wstepie przepraszam wszystkich czytelnikow za brak polskich liter w tekscie ale nie posiadam Polskiego Office jak i polskiej klawiatury do pisania.

 

Wszystko zaczelo sie od checi wypozyczenia Kanu i poplywaniu po rzece Lan w okolicach Limburg-a.

Po przeprowadzeniu kilkunastu telefonow okazalo sie, ze wszystkie Kanu sa juz zarezerwowane i jedyna mozliwosc to przyjechac nad rzeke I liczyc na szczescie, ze ktos nie przyjedzie.

Tak tez zrobilismy i nawet udalo nam sie otrzymac wymazony Kanu ale po zaokretowaniu sie i wplynieciu do pierwszej sluzy zrozumielismy, ze to byl wielki blad.  Przezylismy horror, gdyz wszyscy co tez wypozyczyli Kanu t.z ok 40 szt. bylo rowniez t tej sluzie, krzyczalo, walilo wioslami o wode i Kanu, wywracalo sie itd.

I tak narodzil sie pomysl zrobienia sobie Kanu.

Po zrobieniu pierwszych planow wpadlem na pomysl, zeby zrobic Kanu z plywakiem uzbroic go w zagiel co rozszerzy obszar plywania z rzek na jeziora i tak powstala moja Proa.

Najpierw przerobilem plany, nastepnie model 1:10 i zaczelem organizowac material.

Dodam, ze kosztorys byl dosyc duzy i w tej cenie mogl bym juz kupic uzywana zaglowke ale nie o to chodzi.

Cala ta operacja trwala od jesieni do wiosny.

Na wiosne kupilem jeszcze nigdy nie zarejestrowana 20 letnia przyczepke zarejesrtowalem ja i przywiozlem sklejke oraz drewno.

Na miejsce budowy wybralem parking przed domem na ktorym postawilem pawilon I pare plandek.

Budowa trwala 2 lata a przyznam sie, ze wykozystywalem kazda wolna chwile i kazdy bezdeszczowy dzien a czasami bylo ich bardzo malo.

 

Mysle, ze zdjecia oddadza wszystkie ciezkie jak i te mile dni z budowy.

Increase

 

Increase

 

sklejka jak i drewno juz pociete Increase

oraz sklejone

pierwsze plyty poszycia

Increase

i ostatnie

Increase

pomalowane 2 razy bajca

Increase

polozony laminat epoxydowy

Increase

sklejka okume 3x olej Owatrol D-1 i 1x Owatrol D-2

Increase

ok. 20 godzin szlifowania i 2x lakier International - Perfection Varnish 2K Klarlack

Increase

pierwsza proba na wodzie i wcale nie utonelismy

Increase

prowizoryczny maszt z windsurfingu

Increase

pierwsze proby pod zaglami i tak zakonczyl sie pierwszy rok

W 2 roku duzo padalo i praca posowala sie bardzo opornie,

ale udalo sie zrobic pywak

Increase

Increase

Zatoka Gdanska- oddalem zagle do wszycia okienek, gdyz mialem bardzo ograniczona widocznosc i latwo bylo by o kolizje z deskarzami

Increase

zakonczenie pracy i sezonu na Mazurach.

Musze jeszcze pare drobiazgow dorobic jak kilka jaskolek, chce zalozyc silnik elektryczny w celu latwego przeprawiania sie przez kanaly a w przyszlosci solarek do ladowania akumulatorow.

Jesli ktos z czytelnikow ma jakies pytania dotyczace budowy to z checia udziele odpowiedzi.

Z pozdrowieniami

 

 

Poprawiony: niedziela, 07 listopada 2010 11:46  

Komentarze  

 
#1 wolnym 2010-11-04 00:45
Owatrol kładłeś na surową sklejke ? Długo to schnie ?
Jakaś dodatkowa obróbka ? Nakładałeś pędzlem, natryskiem, wałkiem ?
Efekt jest naprawdę super.
 
 
#2 Jacek 2010-11-07 01:29
Hallo wolnym,
przed użyciem Owatrolu skontaktowalem sie z przedstawicielem w celu uzyskania odpowiedzi na takie same pytania jak twoje.
Zapewnil mnie, ze sklejke wodoodporna (ja znam tylko niemieckie normy i na pewno stare a jest to AW100 na sklejke odporna na gotowanie i wode) mozna smialo olejowac Owatrolem i napewno sie nie rozwarstwi.
Owatrol D1 kladlem szerokim pędzlem mokro na mokro w odstępach ok.30 min do przesycenia drewna.
Przy sklejce bylo to 3 razy a przy litym drewnie 5 x.
Nastepnie po 30 min przejechalem suchym pędzlem po calosci. Po 7 dniach przeszlifowalem powierzchnie papierem wodnym zamoczonym w d1 pomalowalem jedna warstwa D2.
Dodam, ze D1 schnie dosyc szybko,t.z. po paru godzinach jest juz na tyle suchy, ze kurz sie nie przykleja ale calkowite wyschniecie trwa 7 dni.
 
 
#3 nestorpl 2011-01-04 16:43
Czy byloby możliwe jakimś sposobem otrzymać od Ciebie plany tej lodzi, chcialbym zbudować coś takiego ale nigdzie nie moge dorwać jakichś wymiarów
 
 
#4 Jacek 2011-01-18 23:14
hallo nestorpol,
nie stety nie robilem tych planow w wersji komercyjnej tylko dla wlasnej potrzeby i w czasie jej budowy musialem pare drobnostek zrobic inaczej niz w planach wiec chetnie skontaktowal bym sie najpierw telefonicznie.
podaj mi twoj telefon domowy i w jakich godzinach jestes uchwytny lub zadzwon do mnie.Tel podam na e-maila.
moj adres e-mail: /adres mailowy wysłałem do zainteresowanego. admin/
p.s. nie zycze sobie reklam i bede je prawnie zwalczal
 
 
#5 Gacek 2011-02-11 09:13
Witam! Jestem nowy na tym forum i z tej okazjii wszystkich pozdrawiam. Szczególnie zaś Jacku ciebie . Jestem wprost zachwycony Twoją konstrukcją i jakością wykonania canoe - proa. Osobiście zrobiłem dwa caty sklejkowe i wiem ile pracy trzeba włożyć, by powstała łódka. Tyle tytułem powitania i wstępu.
Czy jest szansa kupić lub czy możesz udostępnić plany swojej łódki? Postanowiłem zabrać się do budowy canoe, a Twoja jest naprawdę rewelacyjna. Jeżeli można, to proszę o odpowiedź i kontakt. Pozdrawiam !Wojtek(Gacek) Mój adres : mietsad@op.pl
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.