SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Sztrandek 650 - budowa - sklejka Sztrandek 650 - cz. 4

Sztrandek 650 - cz. 4

Email Drukuj PDF

Powiększ

Witam!

Wręgi stałe - Nr 0+ /pawęż/ Nr 3 /wejście do kabiny/ i  Nrt 9 /ostatnia przed dziobnicą/.  Rozpocząłem od pawęży - skleiłem połączone na zakładkę prostą część listew. Przerwałem jednak pracę. Lepiej będzie wyciąć ją w całości ze sklejki i następnie skleić i skręcić z listwami. Czekam na sklejkę - jest już kupiona ale transport będę miał w poniedziałek.

W międzyczasie przygotuję sobie stępkę, dziobnicę i wzdłużniki. Na wzdłużniki kupiłem tarcicę konstrukcyjną 8 x 8 x 700 /wymiar w cm/ w ilości 10 szt. Długość 7 mb według moich wyliczeń powinna w zupełności  wystarczyć. Dlaczego konstrukcyjne krawędziaki ? Ponieważ są one wycinane zwykle ze środka drzewa i nie mają w zasadzie sęków i moąna kupić je naprawdę długie.  Z kombajnu wymontowałem rolkowy transporter równiarki i w ten sposób pociąłem "sam" 5 krawędziaków, uzyskując w efekcie 15 siedmiometrowych wzłużników 25 x  50 mm , 4 siedmiometrowe wzdłużniki 25 x 70 mm i jedną listwę 20 x 80 mm  / pierwsze cięcie nie poszło mi tak jak założyłem/ W sumie potrzeba mi 18 szt wzdłużnikow.

Przygotowałem też do klejenia materiał na dziobnicę i stępką.

Mam tu pytanie, czy stępkę składać i kleić po posadowieniu na wręgach, czy może zrobić coś w rodzaju formy, na której zostanie zmontowana i sklejona i taką gotową zainstalować ?

Prosiłbym o poradę w tym temacie !

Poniżej fotki z ostatnich prac:

Powiększ

 

Powiększ

Poniżej, pocięte właśnie wzdłużniki oraz przygotowany materiał do klejenia stępki i dziobnicy :

Powiększ

Wdzięczny będę za poradę - pozdrawiam - "andach"

Poprawiony: czwartek, 24 maja 2012 21:46  

Komentarze  

 
#1 Adam Kłoskowski 2012-05-24 21:56
Andrzeju - najpierw ustaw wręgi, spoziomuj i wypionuj. Pospinaj wszystko deskowaniem tymczasowym (jak na rysunkach Wojtka) Wtedy dopiero na wręgach sklejaj stępkę. W przeciwnym razie drobna odchyłka przy klejeniu zewnętrznym skrzywi Ci linie całego kadłuba i będzie bardzo trudno wyjść z takiego błędu.
Pozdrówki
Adam
 
 
#2 wolnym 2012-05-27 22:16
Też tak uważam. Stepke kladz na buksztelach, tylko wyprowadz ja tak, aby przy poszywaniu nie było pustego miejsca ( pisał o tym nok). Chodzi o o "dziubek" na zakończeniu poszywania. Trochę nieprofesjonalnie , ale jak masz pytanie to pisz na priva.
 
 
#3 Łukasz Groszek 2012-05-29 04:21
Też poważnie przymierzam się do budowy 650, obawiam się problemów z transportem. Czy myślisz, że osobówka pociągnie to na lekkiej hamowanej najlepiej przyczepce i to nie przekraczając DMC pojazdu ? Zależy mi na tej wielkości.
Czy myślałeś coś na temat opróżnianych komór balastowych - z czego je zrobić , może rury PCV zaklejane ? Powodzenia i szybkiego ukończenia dzieła !
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.