SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Sztrandek 650 sklejkowy Jardo Sztrandek 650 Jardo. Co wy na to?

Sztrandek 650 Jardo. Co wy na to?

Email Drukuj PDF

Przepraszam za długą przerwę z mojej strony ( kłopoty zdrowotne). Czytalem dwa miesiące temu artykuł Łukasza " Zaokrągliły się marzenia" i po wielu wątpliwościach odnośnie budowy mojego Sztrandka i jego kształtów, podobnie jak Łukasz doszedlem do wniosku, że to jest " TO" na co czekałem. Na kursie żeglarskim nad jeziorem Powidz, kilkarazy dziennie przechodziłem obok " Habra 600" , bardzo mi się podobał. To co Wojtek zrobił ze Sztrandkiem przeobrażając go w moto-seylera, jak oglądalem w artykule Łukasza nie tylko mnie wpadło w oko , nie namyslając się wiele wziąłem piłę i wyrzynarkę i w pół godziny było po wszystkim.

IncreaseSztrandek pozostał bez górnego pokładu. W wakacje zdobyłem parę desek z mahoniu, oraz klepki podłogowe z jatoby( brazylijskiej wiśni- zwanej diamentem brazylijskim). Postanowiłem więc zastosować się do rozbudowy jachtu. Konstrukcję nadbudówki wykonalem z mahoniu. Do obicia nadbudówki wykorzystałem sklejkę obustronnie laminowaną, która od kilku miesięcy zalegała mi w garażu, jakby czekając na swoje miejsce w jachcie. Górne wręgi pokleiłem z trzech warstw listew giętych i sklejonych na resorze samochodowym.Increase

Teraz od podlogi do sufitu mam 183 centymetry i mogę się swobodnie przemieszczać. Wysokość wzrosła w porównaniu do zwykłego Sztrandka o 20 centymetrów. Waga wzrosła nie więcej jak o 30 kilogramów. Gdybania w komentarzach pod artykułem Łukasza , co do wzrozstu wagi i braku wlaściwego zachowania się na wodzie, są moim zdaniem bezzasadne. Mój sklejkowy Sztrandek waży terez ok 550 kilogramów, balast 300 kilogramów, wokół skrzynki mieczowej pod podlogą i jego walory co do stabilności na wodzie po zmiannie niewiele się zmieniłą. Podaję kilka zdjęc z przebudowy.

Increase

 

Increase

Increase

Increase

Increase

Klepki jatoby przeciąłem na pół  po grubości do 7 milimetrów, długość 500 szerokośc 63 i wykorzystałem do oklejenia pokładów.Kleiłem klepki ze sobą  klejem Sika-bialym na czerwonym tle klepek ładnie wygląda. Na razie obudowa nadbudówki jest tylko przyłożona na sucho , po wklejeniu szyb , będę mocował na stale. dalsze prace będę opisywał w następnych artykułach. Sam jestem ciekawy ja to wyjdzie, a Wy co o tym sądzicie, będę wdzięczny zz komentarze. Jardo.

 

Komentarze  

 
#1 Administrator 2017-10-12 21:58
Ale jesteś szybki :-)
Krótka decyzja szybkie ruchy i ciach :-)
Muszę przyznac że mi sie podoba
Gratuluję szybkiej decyzji.
Pozdrówki
Adam
 
 
#2 Łukasz 2017-10-13 14:35
Myślę że to świetny pomysł. :-)
Upodobnił się do Habra choć początkowo mnie trochę wstrząsnęło hehe ale potem zaczął mi się podobać.
Czy fotki nie są przypadkiem trochę rozciągnięte w pionie ?
Jeśli możesz to napisz czy wysokość podłogi wewnątrz dałeś dokładnie taką jak na planach i czy nie zwiększyłeś wysokości bakdeka ?
Chodzi mi o czynniki wpływające na wysokość w środku bo też muszę przemyśleć takie sprawy u mnie.
Ja w mojej będę raczej dążył do budowy całkowicie zgodnej z planem a tak trochę "upodobnienia" do konstrukcji które mnie inspirują jak Delphia 22 / Armor 660 lub motorowy Trend 27.
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.