Witam wszystkich
Mam pytanie jakie wkręty wybrać do budowy jachty mosiężne na płaski śrubokręt czy z nierdzewki na torx.
Laminowanie poniżej KLW od zewnątrz.« poprzednia | następna »pomoc w ustaleniu "co to jest" |
---|
Witam wszystkich
Mam pytanie jakie wkręty wybrać do budowy jachty mosiężne na płaski śrubokręt czy z nierdzewki na torx.
Laminowanie poniżej KLW od zewnątrz.« poprzednia | następna »pomoc w ustaleniu "co to jest" |
---|
Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL Wszelkie prawa zastrzeżone. |
Komentarze
Jeśli budujesz od nowego i łbów wkrętów nie będzie widać - daj nierdzewkę. Jeśli ma być widać i jacht typu klasyk - lepiej dać mosiądz po to aby był ładnie widoczny.
Za mało napisałeś o tym do czego potrzebujesz te wkręty.
Oszczędny w słowach jesteś to i mnie jest trudno w pełni odpowiedzieć.
Pozdrówki
Adam
Mocniejsze
Łatwiej się ten łeb wkręca
Tańsze
A co lepiej wygląda to inna sprawa.
Stal nierdzewna - wyłącznie A4. Minusem jest łatwość ukręcania łba. Odpornością na warunki morskie niewiele ustępują brązowi.
Mosiądz - wyłącznie do środka. Nawet zakołkowanie, czy zaszpachlowanie nie pomoże. Po kilku latach drewno wokół wkręta zacznie się robić czarne (nail sickness). Mam trochę zdjęć obrazujących, jak wygląda drewno i wkręt mosiężny po kilku latach w morskiej wodzie (w wodzie słodkiej dzieje się to wolniej). Postaram się ująć to w artykuł i opublikować.
Wręgi już mam prowizorycznie skręcone wycięte są ze sklejki o grubości 10 mm zastanawiam sie jakim klejem je skleić czy wystarczy jakiś klej z grupy D4 czy lepiej będzie żywicą i czy wystarczy samo sklejenie czy dla wzmocnienie pozostawić je skręcone . Jak skręcać to będę jeszcze potrzebował śrub fi 6 również ze stali A4.
Proszę podpowiedzcie co do kleju i skręcania
kleje pieniące nie nadają się na połączenia konstrukcyjne. Tym bardziej na poszycie listewkowe.
Nie odkrywaj ameryki - Epidiam 5 + PAC i do roboty.
I poczytaj więcej jak inni budowali
Pozdrówki
Adam
Pieniące kleje nie nadają sie do klejenia elementów przenoszących obciążenia. Pianka która pięknie wypełnia szczelinki i niedokładności jest bardzo słaba , w tym miejscu klej po prostu nie ma wytrzymałości.
Wylej trochę tego kleju na folię (zrób "górkę" ) i jak zastygnie przetnij ją. Zobacz co jest wewnątrz tej "górki" - pianka którą palcem rozgnieciesz.
Aby ten klej dobrze trzymał musisz bardzo dobrze spasować i docisnąć klejone elementy zgodnie z zasadą "klej trzyma tam gdzie go nima".
Moim zdaniem budowa łódki wymaga tyle pracy i wysiłku oraz samozaparcia że szkoda dawać kiepskie materiały i potem martwić sie jak to naprawić. Oczywiście zrobisz jak uważasz.
Pozdrówki
Adam
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.